الاثنين، 23 أغسطس 2010

ياااااااااااااااااااااااااااااه بقالي سنتين ما كتبتش حاجة
أنا أساساً ماكتبتش غير مرة واحدة من سنتين وبعدين ماعتبتش عالم التدوين
حتى اسم المدونة (مهندس بترول) ماكنش عاجبني ساعتها ولا عاجبني دلوقتي
بس بما إن موضوع الساعة دلوقتي هو الانقطاع المستمر للكهرباء وخناقة الكهرباء والبترول وأنا باشتغل في شركة المفروض تنتج غاز طبيعي للشبكة القومية وعارف بعض التفاصيل عن قصة الغاز الطبيعي في مصر (عميل من الداخل - من الآخر) فاحنا ممكن نتكلم في الموضوع ده شوية وبعدين نغير عنوان المدونة

في الأول لازم أقول خلفياتي
أنا إخوان من 8 سنين يمكن ومش عارف لحد امتى
باعمل ايه في الإخوان - في القاع ........... مش باتعفن زي ما أسامة درة بيقول ...... بس مش مبسوط قوي يعني
هنتكلم في القصص دي بعدين ......... المهم الغاز دلوقتي عشان مانتوهش
ولا مبسوط في الشغل على فكرة .......... ده ممكن يخليني متحامل على الشركة اللي أنا باشتغل فيها ووزارة البترول ووزير البترول بس مش مهم ........... اللي هيقرا يبقى يحكم في الآخر
متخرج من سنتين ....... وتقريباً شغال من بعد اتخرجت على طول (شهرين تبقى على طول صح)
آه نسيت أقولكم أنا كنت تاني الدفعة (one of the bright boys) زي ماللي عمللي الانترفيو قاللي وده يمكن سهل موضوع الشغل شوية
مش متجوز ........ مفاجأة صح, مهندس بترول وشغال من سنتين أمال ماتهببتش ليه؟ برضه هنتكلم في الموضوع ده بعدين
الكهرباء والغاز هاه ماتنسوش
خللي بقى القصة دي للمرة الجاية
استنوني إذا كان في حد هيقرأ الكلام ده غيري أساساً
يلا سلام

هناك تعليق واحد: